fredag den 14. september 2007

MC - Vedligeholdelsesoversigt



Olieskift ved: 1 000 km, 3 000, 14 000, 21 000, 30 000, 41 000.
Oliefilterskift ved: 1 000 km, 14 000, 21 000, 41 000.
Tendrorsskift ved: 14 000 km, 30 000, 41 000.
Rensning af luftfilter ved: 1 000 km, 14 000, 19 000, 30 000, 41 000.
Dekskift/forhjul ved: 1 000 km (Tourance), 17 000 (TKC 80), 33 000 (Akanee).
Dekskift/baghjul ved: 1 000 km (Tourance), 17 000 (TKC 80), 30 000 (Tourance).
Udskiftning af dekventiler ved: 17 000 km.
Udskiftning af lille kedetandhjul ved: 41 000 km.
Udskiftning af stort kedetandhjul ved: ?
Udskiftning af drivkede ved: ?
Udskiftning af kolevedske ved: ?
Udskiftning af bremsevedske ved: ?
Udskiftning af forreste bremseklodser ved: ?
Udskiftning af bagerste bremseklodser ved: ?
Justering/kontrol af ventilspillerum ved: 41 000 km.
Synkronisering af indsprojtningssystemet ved: 41 000 km.
Antal punkteringer: 0
Sker i foraaret 2008



Maskinen er rengjort i petroleum og WD40 og staldet op i Lars` garage. Han vil starte den op hver 2. uge - her i hvileperioden.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Poul

Jeg vil foreslå, at motorcyklen får lov at stå til du skal bruge den igen. Det eneste der kræver opmærksomhed i mellemtiden, er batteriet, og det klares bedst med en passende vedligeholdelseslader.

Koldstarter slider bare på motoren, og hvis den ikke bliver godt og grundigt gennemvarm hver gang, fører de semi-ugentlige opstarter bare til, at der ophobes kondensvand og andre dårligdomme i olien.

mvh Kåre

Poul Randa sagde ...

Tak for raadet Kaare - det havde jeg ikke tenkt paa. Lars har ingen impulslader, eller lader i det hele taget, saa jeg havde forestillet mig, at batteriet hunne overleve ved jevnlige starter med tomgangskorsel i et kvarter.
Men jeg vil folge dit raad - saa maa batteriet do.