tirsdag den 22. januar 2008

Så småt igang.

Jeg er nu påbegyndt forberedelsen af næste etape.

Mit nye telt er købt via nettet i Tyskland - et Tatonka Greenland 2.




Ruten rundt i USA begrænser sig til ca. 9000 km i de vestlige stater - hovedsageligt i Rocky Mountains området.



Mexico, Guatemala, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Columbia, Ecuador, Peru, Bolivia, Paraguay, Argentina, Uruguay og Brasilien udsteder 90-dages visa ved grænsen.
Belize giver 30-dages visa, men Honduras og El Salvador vurderer ved grænsepassagen, hvor mange dages visa de vil udstede.
Ingen af landene kræver et Carnét.

Af vaccinationer mangler jeg kun vaccinen mod gul feber.
Alm. malari-piller køber jeg i USA.

Jeg har indtil nu kørt rundt med en værksteds-reparations håndbog (kopi), men den er for omfattende og teknisk, så da jeg lige har tjekket markedet igen og opdaget, at tyskerne har udgivet en alm. reparaturanleitung for Suzuki dl 650 v strom, er den bestilt.

De 9000 km i USA forsøger jeg at køre på de nuværende dæk og kæde - så skifter jeg til TKC 80-dæk og fornyer kædekittet, inden kursen sættes mod Latinamerika.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Poul

Indledningsvist - dejligt at du skriver lidt igen :-)
Jeg har bidt mærke i at du har kørt mange kilometer på din kæde (flot), men inden du begiver dig ud på næste etape (jeg glæder mig til at følge dig :-) ) så tag fat i kæden på bagerste kædehjul, midt på det stykke der er i indgreb med kædehjulet. Træk i kæden, og kontroller om du kan se "igennem" mellem kæde og hjul (trække kæden fri af selve hjulet.) Kan du det bør du skifte kæde idet den er slidt op - og en sprængt kæde kan forvolde stor skade på motoren.
Lav også en visuel kontrol af forreste kædehjul, for at se hvor slidt det er.

Med alle de bedste ønsker om en god tur med mange dybe oplevelser for sjælen.

Christian Kløve

Poul Randa sagde ...

Tak for det Christian - altid dejligt at "høre" fra dig.
Kig lige på billedet i indlægget fra 14. sep. 2007 - det forreste kædetandhjul.
Jeg var indstillet på at tage chancen - havde ikke lige tænkt på motorskade.
Min husmandssjæl kommer vist for ofte til at dominere.
Håber at du har det godt!
varme hilsener / Randa

Anonym sagde ...

Hej Poul

Jeg har sendt dig et svar pr. mail (tror jeg nok - hvis jeg altså har den rigtige mail-adresse)

Christian