lørdag den 11. juli 2009

Sidste tur på Wee'en





Værtinden på Tåsinge - hun var bare skøn!!

Maskinen var egentlig sat til salg, men jeg havde lige brug for at sige "farvel" til den.
Det lyder måske mærkeligt, men man får et forhold til sin motorcykel - og Wee'en har tjent mig godt.
Den har været så pålidelig og driftsikker, at det altid har været mig, der var "begrænsningen".
Så jeg tog lige et kryds gennem Skandinavien på små 9 000 km - 3 uger.
Øland.
Gøtakanalen.
Han er gift med en ungarer og har en Wee i Norge, Ungarn og Arizona - spøjs fyr!
Hardangervidda.
Gensyn med en meget speciel rasteplads i Finland.
Trans Alp til venstre - 2 tyskere ved polarcirklen.


Først til Øland, så Hardangervidda, Jotunheimen, Rondane, Dovrefjeldet, Sundvall i Sverige, Haparanda, Nordfinland, Kirkenes, Karasjok, Alta, Lofoten, Femund-søen, Klarelven, Malmø - og hjem.

De første 2 uger var vejrmæssigt et hit, men i Nordfinland kom kulingen, regnen og kulden. 2-4 grader + sne ved Vardø.
Så tempoet blev sat op - ved Lofoten mildnede det, så det blev en smuk oplevelse.
250 km nord for Tronheim var det slut igen med det gode vejr - nu var det regn i stride strømme.

Alf - en herlig nordmand med hans nye BMW

Jeg kørte derfra kl. 09.00 og fulgte den planlagte rute og var hjemme i Hobro 36 timer senere.
Og det var 30 timer i regnvejr - koldt - først 50 km før Malmø blev det tørvejr, og regntøjet kom af.
På Sjælland fik jeg et par timer på øjet i solen på en rasteplads, inden jeg kørte de sidste km hjem.
1800 km i et hug - det har jeg aldrig prøvet før.

Forudsætningerne for så mange timers kørsel:
Ingen mad - det er søvndyssende.
Nyrebælte
Baller af stål
Red Orlik
Red Bull - 6 styk!

Men alt i alt en forrygende "farvel-tur"!

2 kommentarer:

Dun@nt sagde ...

Hej Poul - godt at høre lidt fra dig igen.

Det er underligt, men ved at følge dig og Wee'n gennem tykt og tyndt, føles det lidt vemodigt at den skal sælges - :-)

Hvad har du i tankerne for næste år?

Australien - New Zealand?

Hvad med Sydamerika?

Poul Randa sagde ...

Hej Christian!
Først lige nu opdager jeg, at du også har en blog - skønt.
Det bliver spændende at læse i den - du hører fra mig.
varm hilsen!