Harrys Motorservice.
Honda Africa Twin RD07 årg. 1995 – km: 100 000
Maskinen skal Jorden rundt (afg. ca. 10/5/07): Sibirien, Alaska, Nordamerika, Mellemamerika, Sydamerika, Australien, New Zealand, Afrika og Europa.
Jeg kører ca. ½ år – stiller AT´en ”derude” og kommer hjem for at ”lade op” – kører ½ år igen – osv.
Altså: Gør hvad I kan, for at maskinen er driftsikker i hvert fald det første halve år.
I har min fulde tillid!
Mine ønsker/tanker:
Stort-stort eftersyn
Nye kuglelejer i fornavet – baghjulet skulle være i orden (2 år gammelt)
Ny olie i forgafler
Nyt kronrørsleje
Nye lejer i svinggaflen
Nyt gaskabel, koblingskabel og chokerkabel (gl. kabler gemmes – reserver)
Nye armerede bremseslanger – evt. Touratech
Beskyttelsesbøjler til koblings- og bremsegreb – Touratech
Nye vibrationsabsorberende håndtag monteres.
Bremsekalibrene skilles, renses og smøres (3 x 2 stk bremseklodser med som reserve)
Strømudtag (cigarettænder-stik) monteres – til opladning af mobil m.m.)
Beskyttelse af startknappen udtænkes og laves – støder mod tanktaske.
K&N luftfilter monteres (kan renses!)
Benzinfiltret i tanken udskiftes og 1 eller 2 ekstra benzinfiltre monteres (1 med i reserve)
Benzintilførslen forbedres via ekstra slanger – se vedlagte tegning!
Nye fodhvilere monteres – Touratech
Ny alu-kædeskærm monteres – Touratech
Zega alu-kasser med stativ monteres – Touratech
Blinklygter bagerst flyttes til originalplacering under bagskærm.
Efterspænding af motorophæng
Styret løftes med ”handlebar risers” – Touratech
Gitter til beskyttelse af lygter monteres – Touratech
Nyt kædekit af bedste kvalitet monteres
2 bagdæk (Continental TKC 80) – (det ene med som reserve)
2 fordæk (Continental TKC 80)
2 nye ekstra-kraftige slanger fra Michelin til for- og baghjul (gl. slanger med som reserve)
Scottoiler-system monteres
MIKUNI-vacumbenzinpumpe med som reserve eller monteres??
Desuden skal I levere et par Cross-støvler (ikke for stive) + et nyrebælte.
+ 2 stk ”Tube Type” levers (Touratech)
Honda Africa Twin RD07 årg. 1995 – km: 100 000
Maskinen skal Jorden rundt (afg. ca. 10/5/07): Sibirien, Alaska, Nordamerika, Mellemamerika, Sydamerika, Australien, New Zealand, Afrika og Europa.
Jeg kører ca. ½ år – stiller AT´en ”derude” og kommer hjem for at ”lade op” – kører ½ år igen – osv.
Altså: Gør hvad I kan, for at maskinen er driftsikker i hvert fald det første halve år.
I har min fulde tillid!
Mine ønsker/tanker:
Stort-stort eftersyn
Nye kuglelejer i fornavet – baghjulet skulle være i orden (2 år gammelt)
Ny olie i forgafler
Nyt kronrørsleje
Nye lejer i svinggaflen
Nyt gaskabel, koblingskabel og chokerkabel (gl. kabler gemmes – reserver)
Nye armerede bremseslanger – evt. Touratech
Beskyttelsesbøjler til koblings- og bremsegreb – Touratech
Nye vibrationsabsorberende håndtag monteres.
Bremsekalibrene skilles, renses og smøres (3 x 2 stk bremseklodser med som reserve)
Strømudtag (cigarettænder-stik) monteres – til opladning af mobil m.m.)
Beskyttelse af startknappen udtænkes og laves – støder mod tanktaske.
K&N luftfilter monteres (kan renses!)
Benzinfiltret i tanken udskiftes og 1 eller 2 ekstra benzinfiltre monteres (1 med i reserve)
Benzintilførslen forbedres via ekstra slanger – se vedlagte tegning!
Nye fodhvilere monteres – Touratech
Ny alu-kædeskærm monteres – Touratech
Zega alu-kasser med stativ monteres – Touratech
Blinklygter bagerst flyttes til originalplacering under bagskærm.
Efterspænding af motorophæng
Styret løftes med ”handlebar risers” – Touratech
Gitter til beskyttelse af lygter monteres – Touratech
Nyt kædekit af bedste kvalitet monteres
2 bagdæk (Continental TKC 80) – (det ene med som reserve)
2 fordæk (Continental TKC 80)
2 nye ekstra-kraftige slanger fra Michelin til for- og baghjul (gl. slanger med som reserve)
Scottoiler-system monteres
MIKUNI-vacumbenzinpumpe med som reserve eller monteres??
Desuden skal I levere et par Cross-støvler (ikke for stive) + et nyrebælte.
+ 2 stk ”Tube Type” levers (Touratech)
mvh. – 8/11/2006
Poul Randa
Poul Randa