mandag den 15. januar 2007

sløv dag

En lidt sølle planlægnings-dag.
Følgende 6 byer er opgivet til multiple-visa invitationen:

Kandalaksha, Orenburg, Rubtsovsk, Chita, Blagoveshvhensk og Ussuriysk.

Har jeg forstået det ret, vil Udenrigsministeriet i Moskva først 45 dage før min entry-dato begynde at behandle min invitations-ansøgning, som er sendt gennem agent (150$). Altså først omkring 1/4/07 kommer der gang i russerne, - jeg vil dog sende en mail eller ringe til den russiske ambassade en af dagene for at tjekke.

Mongoliet har en 3-måneders før-entry dato born-line.

Kazakhstan tjekkes i morgen via den norske ambassade i Oslo.

For en sikkerheds skyld bestilte jeg i dag et oversigtskort med latinske bogstaver over hele Rusland. Kortbogen jeg har bestilt er kun med det kyrilliske alfabet (33 tegn).

Vejkort til og med Syd Korea - men uden Sverige og Finland - har kostet 65£.