Batteriet kunne ikke holde til nesten 7 maaneders stilstand - selv digitaluret var gaaet i staa. Lars havde uden problemer startet Wee'en op flere gange og ladet den kore i tomgang en 3 kvarter, men det har nok afladet mere, end det har kunnet kore paa.
Det havde sikkert veret bedre helt at holde fingrene fra den - naar man nu ikke lige har en impulslader ved haanden.
Saa nyt batteri er monteret - prisen herovre er 90 $ - billigt!
Det lille kedehjul, de 2 tendror og de bagerste bremseklodser er skiftet.
Desuden har maskinen veret igennem en computer-diagnostisering - resultatet: alt perfekt.
Saa mere bliver der ikke lavet ved Strom'en inden USA-rundturen - alm. vedligehold foretog jeg jo inden "favel'et" i 2007.
Jeg har bestilt - og betalt - 2 dek (Continental TKC 80) og 2 kedehjul samt lavet aftale med Mission Motorsport i Irvine om et stort service-eftersyn lige inden turen gaar mod Mexico.
Suzukien faar saa helt nyt kedekit, nye bremseklodser foran, ny bremseveske og koleveske, olie og oliefilter, tendror og dek samt justeret ventiler + alt hvad der ellers kontrolleres og justeres ved et stort servicetjek.
Jeg leverer selv keden og bremseklodserne og gemmer det nye gamle forreste kedehjul som reservedel.
Irvine Mission Motorsport lever op til mine forestillinger om CA - stort og flot! - men de virker ogsaa meget dygtige - kundevenlige er de i hvert fald.
Gaar tingene som planlagt, vil der i Central - og Sydamerika kun blive brug for almindelig vedligehold samt et dekskifte.
torsdag den 29. maj 2008
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
3 kommentarer:
Synd, du ikke havde den lille fine impulslader med, Poul - men stædighed koster i stedet nye batterier... ;-)
Hils Arizona og fantastiske omgivelser, hvor man hensættes til klassiske westernfilm.
/ Per
Lige en hilsen til Per....du ved hvor stædig han er - hellere købe et nyt batteri end at lytte til gode råd :-)
/Mads
Nu må der da snart komme en melding fra den ældre herre. Hvad sker der ude i den store verden?
Send en kommentar