mandag den 13. august 2007

Whaw

De sidste par uger har veret et bombardement af mine sanser.
Allerede lige uden for Vancouver var naturen overveldende, og de folgende dage op gennem British Columbia var som at kore ind i det ene postkort efter det andet.
Saa kom dagene i Yukon Territoriet, og jeg var maallos - men Alaska kunne alligevel sette trumf paa.
Det har veret saa imponerende det hele - umuligt at sette ord paa.
Jeg har taget mange naturbilleder, saa naar jeg paa et tidspunkt finder en ordentlig internetforbindelse, vil jeg forsoge at blogge nogle af dem.
I Yukon Territoriet og Alaska har de haft meget regn den sidste maaneds tid, og august er normalt meget regnfuld - men heldet har veret med mig. Kun 1 drivende vaad dag.
I morgen tager jeg den sidste dag i Alaska og korer ind paa Dawson-ruten i YT - verden nordligste highway - ca. 500 km med en del grusvej, der kun er farbar om sommeren.
Neste store maal er Labrador, saa kursen settes nu mod ost.
De bedste hilsener til alle - De staar i ko bag mig, for at komme til denne vildmarkscomputer.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære Poul fra vildmarks-pc. Dejligt at 'høre' den begejstring, som fylder din indre nethinde. Det er måske lige så stort i oplevelsen som Island i sin tid? Mange hilsner, Per

Anonym sagde ...

Kære Poul.
Det lyder forrygende. Fortsat god vind. Kærlig hilsen Keld og Ruth