tirsdag den 31. juli 2007

Taalmodighed er en dyd

Forst sidst paa dagen igaar ankom Wee'en i container til et varehus i Richmond, der ligger syd for Vancouver.
I dag har jeg rendt paa kontorer i hele Vancouver, da det er mere kompliceret end som saa, at faa koretojer ind i Canada fra sosiden, og da Schenker her i Canada er knap saa effektive og hjelpsomme som i Korea.
Men i morgen formiddag kommer et kontrolhold fra Vancouver til lagerbygningen for at inspicere maskinen for jord - hvis den ikke gaar igennem, sorger Schenker for , at den bliver desinfekseret et sted i Richmond.
Med denne soil-attest, registreringsattest, forsikringspapirer, pas og usdkibningspapirer fra Korea stiller jeg paa toldkontoret i Vancouver, hvorefter de forhaabentlig giver mig tilladelsen til at hente Wee'en i Richmond og kore ud paa de canadiske veje.
Med lidt held og megen taalmodighed er jeg vel on the road again d. 2. eller 3. august.

Togturen op gennem Californien, Oregon og Washington var en flot og god oplevelse - men DSB er ikke det eneste togselskab, der har problemer.
Vancouver er en smuk by.

Jeg bor paa et hostel i Downtown, hvor hjemlose og narkomaner fra hele Canada soger til, da byen er den eneste storre i Canada, hvor der ikke er frostgrader om vinteren.
Det kan vere lidt deprimerende at gaa rundt blandt dem.
De bedste hilsener / Randa

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fortsat god rejse, Poul.
Det må have været en pragtfuld opladning i Californien, og det 'mangfoldige' selskab i Vancouver har sikkert give dig ekstra mod på nye udfordringer med storslåede oplevelser i det nordlige Amerika.
Mange hilsner, Per

Anonym sagde ...

Saa koerer det igen. Oensker dig en god tur gennem Canada. ek

Anonym sagde ...

Godt gået du gamle, virkelig spændende at læse om dine oplevelser. Hils drengene og fortsat god tur.

Hilsen / Claus Bloch

Anonym sagde ...

Er du kommet på hjul igen...

Anonym sagde ...

Kære Poul.

God tur fremover. Hils min kusine i Whitehorse, hun ved du kommer. Du er meget velkommen. Her er sol og sommer - fint kajakvejr. Olpepo vandrer fortsat videre. Glæder os til at gense dig - Intet nyt om ÅB o.l. - Skriver senere til din mailadresse.

Kærlig hilsen
Oluf

Kære Poul
Jeg har tænkt mig at forsøge, hvis det ikke blæser for meget. Hvor svært kan det være? Håber, at du nåede at få vores mail med billederne fra NOrge. Mads ringede i går. De næste to week-ender er han her i Hobro.

Kærlige hilsner
Inge