lørdag den 7. marts 2009

Planen for 2009 - Europa til fods og på MC.

Den 28 marts flyver jeg til Malaga sammen med 3 venner.

Så vil vi med tog og bus søge mod Spaniens sydligste by Tarifa, hvorfra en af de 11 European long distance paths - E4 - begynder.


I Andalusien følger E4 den spanske GR7-rute, så vi har via Stanfords boghandel i London skaffet militærkort til de første ca. 300 km. Vi skulle gerne i Granada kunne købe kort til det videre forløb.


Chris, ego, Hanne og Ella.

Vi vandrer sammen i 5 uger, og vi er rimeligt forberedte - både med hensyn til form og udstyr.
Det har dog holdt hårdt at få rygsækkenes indhold ned på 12 kg - telte, sovegrej, køkkenudstyr, alsidigt tøj samt "alt det andet" fylder og vejer godt.

Først i maj kalder forpligtelserne i Danmark desværre på Ella, Chris og Hanne, så for at gøre livet lettere ang. køb af kort, forplejning, camping mm., rykker jeg til Sydfrankrig, hvor jeg kobler mig på E4 igen - ca. 40 km vest for Perpignan.

Efter nogle hundrede km på E4 krydser jeg over til E3, som jeg så vil følge nordpå.



Hvis alt forløber planmæssigt, afslutter jeg vandreturen efter 3 måneder og søger mod Danmark.


I slutningen af juli tager jeg så på MC-tur.
Grovplanen ser således ud:
Lofoten, Finland, Estland, Letland, Lithauen, Polen, Slovakiet, Ungarn, Makadonien, Albanien, Jugoslavien, Bosnien, Kroatien, Slovenien, Østrig, - Portugal, Biscayen rundt til Bretagne og måske Irland.
I begyndelsen af november skulle jeg gerne være hjemme.

Om jeg får skrevet her på bloggen under vandreturen er usikkert, men jeg vil selvfølgelig åbne min mail-konto, når og hvis jeg kommer forbi biblioteker.
Min mobil-tlf. har jeg tændt hver dag mellem 18 og 19, hvis der skulle være meget vigtige SMS'er. Jeg køber et spansk telefonkort, så jeg kan ringe tilbage, hvis ...

God sommer til alle!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Dejligt, at der er ihærdige sjæle,
der vil finde foråret og bringe det nordpå.
/ Per