onsdag den 11. marts 2009

Pluk fra mine noter - 01



Patagonien - 900 000 km2 fra Rio Negro i nord til Kap Horn i syd.
En række flade plateauer i stigende højde - her er ingenting.
I alle retninger åbner landet sig tomt og ubegribeligt - fravær af orienteringspunkter.
Det åbne, udstrakte landskab under en enorm himmel - landet er tomt, forblæst og næsten uden spor af mennesker.

"There are no insects at all. There is no smell. There was no sound but the wind".


Alene på Pampas'en i natten med flot stjernehimmel - Sydkorset, Orion, Sirius - samt bål.
Tæpper om mig og vinden hvinende + 1 flaske whisky - det var lykke! - Livet!
Se ind i flammerne og føle sig som èt sandkorn.



Stanken af urin og dødt kød (Indien),
smerten og kulden ved at være i bjergene,
ensomheden og regnen på MC-ture i øde områder,
simpel mad og badning i kolde floder,
alene om alle beslutninger,
hestebremser, fluer, myg og knotter,
nedslidt, beskidt og træt.

Så fødes jo ofte ønsket om ikke at være på rejse mere.
Så drømmer jeg mig hjem og kan pludselig se kvaliteten i at drikke et glas rødvin foran pejsen med en kæreste.


Øde landskab - møde mellem 2 modsatkørende MC-ister - 15 min's snak og samvær.
Lykke!

Ingen kommentarer: