torsdag den 12. marts 2009

Pluk fra mine noter - 07

Minder

50 km udenfor Istanbul på den europæiske side var mørket faldet på, så det var "her og nu", når muligheden for natlogi bød sig - det blev en sigøjnerlejr! - og et brag af en oplevelse!
Jeg havde haft et voldsomt styrt i ørkenen i Syrien - min ryg var "smadret" - så jeg "jagtede" en vesterlandsk læge - altså kurs mod Grækenland.
Jeg kørte ind i lejren og bad om at tale med bossen.
Fortalte ham at jeg havde brug for en rolig nat - om jeg kunne sove her? - no problem!
En ordbyge blev afsendt mod de sammenstimlede, og jeg blev vist hen til "mit sted".
Børnene kiggede i 5 min - mens jeg lossede af - så kom der en stille voksenbemærkning, og jeg så ikke mere til børnene.




1 vandhane 2 m fra det eneste lokum - så jod'en blev brugt!
Men det blev en dejlig aften med sigøjnerne.
Uden tvivl huserede de Istanbul hver dag med alle deres "talenter", men jeg var "inden for murene" og fredet - så min oplevelse af sigøjnere er meget positiv - jeg har faktisk aldrig følt mig så tryg - ingen kniv klar og alle pengene "tilgængelige".
Stærk oplevelse! - jeg glemte alle mine smerter.

Ingen kommentarer: