tirsdag den 8. juli 2008

Ind og ud af Mexico

Jeg er stopppet tidligt i dag - Las Cruses ca. 5o km nord for Texas - pga. en del thunder storms og regn i store mengder - men det har veret helt befriende med lidt kolighed.

For 2 dage siden paastod de lokale, at temperaturen var over 120 F, og lige den dag og nat tilbragte jeg i Organ Pibe Cactus National Park i Arizona - 5 km fra grensen til Mexico. Campground'en havde 200 pladser, men jeg var eneste gest, saa jeg tog en handicap-plads, hvor der var stobt store flader med glat beton - det gav en lidt sikker fornemmelse i nattens lob ang. scorpioner og slanger.
Saa liggeunderlaget ud, lagen over og ned i silkeposen - men det blev en varm nat.
Kaktus'erne blomstrede.

Da jeg nu var lige ved en grenseovergang til Mexico, endrede jeg mine planer og rykkede mod grensen.
Der var ingen amerikanske toldere ved overgangen, men man fortalte, at der 35 km inde i Mexico, hvor alt papirarbejdet ang. Mexico skulle foregaa, ogsaa ville vere en amerikansk Migration Officer - han skulle vere der fra kl. 8.
Da jeg havde ventet 1 time, vendte jeg om og korte ind i USA igen - jeg skal rigtigt ud af landet, da jeg ellers faar store problemer med at komme igen om nogle aar.
Jeg er altsaa tilbage ved den oprindelige plan - bruger et par dage i Texas inden jeg forsoger en grenseovergang igen.
Men en smagsprove paa Mexico var det da.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ja, den er jo velkendt: Alle vil over, hvor gaerdet er lavest, og i henseende til myndigheder, kommer det ikke bag på mig, at du forsoeger her og nu loesningen. Klogt nok, at du soerger for, at du kan komme ind i USA senere i livet.
Fortsat god tur - /-ek