onsdag den 2. juli 2008

Stonefaces og slidtage

I den sydvestlige del af South Dakota ligger Mount Rushmore - i Black Hills.
Det er her 4 presidenthoveder - i stor format - er hugget ud/ind i bjerget.
20 km derfra er ansigtet af Crazy Horse + en haand ogsaa en severdighed.

Jeg villle oprindelig kun have veret op igennem Wyoming og Montana - cowboystaterne- men nu var jeg jo paa de kanter, og 1000 km fra eller til betod jo ikke alverden.

Det gjorde det nu, for jeg da jeg senere syntes, det var lidt kedeligt i det nordlige Idaho, endrede jeg ogsaa der paa den planlagte rute. Jeg korte hurtigt gennem Washington og det nordlige Oregon til Stillehavet.
Det gav ca. 2000 km mere til keden, tandhjulene og dekkene, saa turen nordfra og "hjem" til LA var lidt for nervepirrende, da slidtagen var blevet for stor. Men det gik!

Ogsaa soveposen er slidt ned - lynlaasen har jeg klippet af. Det er dog intet problem, for jeg naar Andesbjergene i Sydamerika, hvor jeg saa regner med at sy "posen" sammen.

Min 20 aar gamle ubrydelige termokande lekkede pludselig alle vegne - kasseret!

Fra South Dakota og frem er de fleste af mine foto-optagelser mislykkedes. Jeg er ikke helt klar over aarsagen, men bedste bud er slidtage af mig.


State Park i udkanten af Black Hills.
Denne handicap-venlige site blev tildelt mig, da jeg saa gammel og tret ud.
Der er indlagt vand og "das'et" er 50 m vek.

Ingen kommentarer: