onsdag den 2. juli 2008

Slidt af indtryk og kilometer

Mange havde talt om, at jeg skulle give mig selv den oplevelse at kore paa highway 101 langs Stillehavet i det nordlige Oregon.
Det blev nu lidt af en skuffelse.
OK - jeg saa flotte kystlandskaber, solovekolonier og hvaler i det fjerne - men som altid trekker turistindustrien jo med ind i saadanne omraader.
Det kan ogsaa bare vere, at jeg allerede var for fyldt op af store naturscenerier.


En morgen i Oregon.


Kystparti ved Stillehavet.

Da sandstrekningerne begyndte, rykkede jeg ind til Interstate Freeway 5 og satte kursen mod syd. Slidtagen paa keden og dekkene gjorde det nodvendigt, at jeg fra nu af og de neste 1300 km forsogte at faa et jevnt trek/flow, saa den fortsatte nedslidning blev minimeret.

De forste par hundrede km ind i California er bjergrige, men saa gaar I5 ned mellem 2 bjergkeder og forer ned igennem Califoniens spisekammer - et enormt omraade, hvor alt dyrkes i stor maalestok, og alt bliver kunstvandet.
Det var imponerende at se - og tankevekkende,

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære Poul

Godt at cykel og udstyr kan serviceres,
holdes ved lige og ungdommeligt.
Du gør det dog også godt selv :-)

Hilsen Per

Anonym sagde ...

Hej Poul

Dejligt at du skriver :-)

Nu har du da vel ikke for travlt?

Hvis sanseindtrykkene står i kø, må du da give tid til reflektion -

Giv tid, giv tid, den nynner glad...

Jeg krydser fingre, tær osv. for kæden.

Fortsat god vind
Christian Kløve

Poul Randa sagde ...

Det hjalp, at du krydsede "alt" - Christian.
52000 km paa keden, men det var heller ikke rart de sidte 3000 km.
varme hilsener herfra.
Randa