onsdag den 2. juli 2008

Mine sidste bjorne


I det nodvestlige hjorne af Wyoming ligger Yllowstone National Park.

Da jeg regnede med, at Yllowstone var en turistmagnet, korte jeg ind i Parken tidligt om morgenen og var ude igen inden aften - og det var et godt valg.
Jeg korte ind og ud igen via den nordostlige Gate - saa faar man 50 meget flotte km i Parken.


De sidste 100 km i Wyoming op til Gate'en og de forste 100 km fra Gate'en ind i Montana er ubeskrivelige smukke og barske.

De ca. 300 km's korsel inde i Yllowstone Nationa Park var som at kore i en dyrepark - masser af dyr - Buffalos, Elks, Deers, Bears m. fl. - og biler.

Jeg holdt flere gange for at lade en flok bison'er passere vejen, og 2 gange var jeg nodt til at stoppe op, da vejen var sperret af holdende biler, hvorfra folk stod ud for at fotografere Grizzly'er.

Denne gang var jeg ikke bange, eftersom jeg stod sammen med ca. 30 andre og saa paa bjorn 20 m vek - men jeg beholdt nu hjelmen paa.


Fra Gaten mod Montana skal man over et pas i 4 km's hojde - passet var blevet aabnet ugen for, saa det var et par kolde timer - men en utrolig flot entre til Montana.

Ingen kommentarer: